Internet stvari – tehnologija koja će promijeniti budućnost grijanja i klimatizacije

◄ Natrag na pregled svih članaka

“Internet stvari” (eng. "Internet of Things") kao tehnološki koncept pobudio je interes mnogih. Možete li pretpostaviti što uopće ta fraza znači? Kakav će utjecaj imati na industriju grijanja, ventilacije i klimatizacije, odnosno, HVAC industriju?


Kako bismo što bolje istražili ovaj koncept i dobili odgovore na sve naše nedoumice, napravili smo zanimljiv Q&A s našim stručnjakom, profesorom Elgarom Fleischom.

Trenutno se čini da se pojam „Internet stvari“ (eng. "Internet of Things") pojavljuje gotovo u svemu što pročitate. Ali, što taj pojam zapravo znači?

“Internet stvari” predstavlja viziju kako svaki predmet i mjesto može postati dio Interneta. U ovom scenariju, to nisu "samo" ljudi koji komuniciraju putem interneta koristeći prijenosna računala, iPad ili pametne telefone, već i svakodnevni predmeti, bilo koje vrste. Na primjer, balkonska vrata mogu koristiti ovaj jednostavan i isplativ kanal kako bi klimatizacijski sustav znao da su otvorena, uz LED svjetlo moguće je otkriti prisutnost ljudi u prostoriji (i tako dopustiti da bilo tko koristi alarmni sustav) ili pak stablo masline može poslati određeni signal sustavu navodnjavanja i reći mu da treba još samo nekoliko kapi vode.

Prema Vašem mišljenju, da li je tvrtka Hoval dobro opremljena za ovakav izazov?

Tvrtka Hoval je jako usmjerena na kupce i ponudu najboljih rješenja, ali je također tehnološki entuzijast. Primjer je inteligentni sustav kontrole TopTronic® E. Zato je Hoval tako dobro pripremljen za "Internet stvari" i zapravo je na samom čelu po tom pitanju.

Je li “Internet stvari” postao već realnost u nekim područjima?

“Internet stvari” počinje igrati sve važniju ulogu u gotovo svakoj industriji i fazama dodatne vrijednosti. Postoje i specifične platforme vezane uz ovaj fenomen, poput Facebooka i Twittera. Prije svega to uključuje komunikaciju između stvari - obično onu bežičnu. Također, želio bih dodati da je “Internet stvari” jedna od najboljih ideja u smislu evolucije. To ne znači da ovaj koncept uzrokuje revoluciju – osim ako spadate u skupinu koja ne prati tehnološke trendove.

Današnji kupci su ipak još uvijek skeptični u vezi online povezanosti sa sustavom grijanja. Koje je Vaše mišljenje o tome?

To me uopće ne brine. Kao prvo, vjerujem da bi svaki kupac trebao imati slobodu samostalnog odlučivanja. Kao drugo, bezbroj sam puta svjedočio kako rješenja koja donose velike prednosti za kupce budu na kraju široko prihvaćena. Ako sustav grijanja sa sigurnom i pouzdanom internetskom vezom može uštedjeti više novca i energije, istovremeno pružajući ugodniji i praktičniji način kontrole grijanja, onda će se on zasigurno koristiti u velikim razmjerima.

Kakav značaj “Internet stvari” ima na industriju grijanja, ventilacije i klimatizacije, poznatiju još kao HVAC industriju?

Složenost suvremenih HVAC sustava ubrzano raste zbog sve većeg broja različitih tvrtki koje se bave proizvodnjom, oporavkom, skladištenjem i opskrbom energije. Takva situacija može brzo osvojiti kupce, baš kao i projektante ili instalatere. “Internet stvari” nudi jednostavan i ekonomičan način preciznog upravljanja ovakvim sustavima visokih performansi.

Prof. Dr. Elgar Fleisch
Direktor Instituta za upravljanje tehnologijom (Sveučilište St. Gallen)
Profesor menadžmenta tehnologije (ITEM-HSG)
Profesor za upravljanje informacijama (ETH Zürich)
 

Svidio Vam se članak? Podijelite ga s kolegama i recite nam svoja razmišljanja!

Autor