Kodeks ponašanja

Dragi zaposlenici
Dobrodošli u naš Kodeks ponašanja. Ovaj je dokument puno više od skupa pravila i smjernica. U središtu ovog Kodeksa su naše zajedničke vrijednosti i uvjerenja, koje čine temelj naše suradnje unutar Hovala, s našim kupcima, partnerima i društvom.
Naše Hoval vrijednosti - obiteljski duh, oduševljenost tehnologijom, usmjerenost na rješenja i odgovornost - plus naša predanost timskom radu, povjerenju i poštenju, stupovi su koji čine našu tvrtku uspješnom. Središnji aspekt naših vrijednosti je odgovornost, uključujući odgovornost prema zaposlenicima, poslovnim partnerima i društvu.
Drugi dio naše odgovornosti je pridržavanje važećih zakona i naših načela u svakom trenutku i na svakom mjestu, poštivanje etičkih vrijednosti i održivo djelovanje. Napisali smo ovaj Kodeks ponašanja kako bismo osigurali da svatko od nas razumije i preuzme ovu odgovornost. Služi kao vodič i primjenjuje se na sve zaposlenike u Hoval Grupi. Kodeks definira zakonska i etička načela kojih se mi, kao Hoval Grupa, obvezujemo poštivati. To je vodič za naše ponašanje i odluke, kako unutar Hovala tako i u vanjskim odnosima zato što svi zajedno snosimo odgovornost za ugled Hovala.
Molimo vas, dragi zaposlenici, da pažljivo pročitate ovaj Kodeks ponašanja i da ga zajedno s nama koristite kao smjernice za naše svakodnevno djelovanje.
Uprava Hoval Grupe
Ponašanje u poslovnom okruženju Usklađenost sa zakonima i propisima
Usklađenost s nacionalnim i međunarodnim
zakonima, pravnim propisima i korporativnim smjernicama Hoval grupe osnovno je načelo našeg odgovornog poslovnog ponašanja. Predani smo pridržavanju svih primjenjivih pravnih zabrana i obveza u bilo kojem trenutku, čak i ako to može dovesti do ekonomskih nedostataka ili izazova za Hoval ili za pojedince. Naše djelovanje uvijek se mora voditi načelom nekršenja zakonskih zahtjeva.
Izbjegavanje sukoba interesa
Naša je obveza uvijek djelovati u interesu Hovala neovisno osobnim, obiteljskim ili drugim vezama, kako u svakodnevnom radu tako i prilikom donošenja poslovnih odluka. Naš vlastiti položaj u Hovalu ne smije se zlorabiti za osobnu korist. Sukobe interesa s privatnim interesima, gospodarskim ili drugim aktivnostima, uključujući one povezanih osoba i organizacija, treba izbjegavati od samog početka. Ako se dogode, poslovođa ili službenik za usklađenost moraju biti odmah obaviješteni kako bi zajedno pronašli transparentno rješenje. Poslovođu ili službenika za usklađenost treba obavijestiti što je prije moguće kako ne bi došlo do sukoba interesa.
Poštena konkurencija i borba protiv korupcije
Hoval pridaje veliku vrijednost dobrim poslovnim odnosima i zalaže se za transparentnost, otvorenu komunikaciju, integritet i motivirane, odgovorne zaposlenike. To je osnova našeg ugleda i povjerenja kupaca, kao i našeg ekonomskog uspjeha u globalnoj konkurenciji.
Naše poslovne aktivnosti uvijek moraju biti u skladu s lokalnim propisima. Bilo kakvo kršenje antimonopolskog zakona, propisa o tržišnom natjecanju ili zakona o korupciji za nas je neprihvatljivo. Podmićivanje ili kartelni sporazumi za nas nisu sredstvo dobivanja narudžbi. U našem natjecanju za kupce i u poslovanju s dobavljačima dosljedno se pridržavamo zakonskih propisa.
Obvezujemo se da nećemo davati nikakve neprimjerene doprinose javnim dužnosnicima, osobama u privatnom sektoru, politički izloženim osobama ili političkim strankama kako bismo dobili nezakonite prednosti ili povlašteni tretman. To također uključuje ubrzanje službenih procesa. Također odbijamo prihvatiti bilo kakve pogodnosti koje bi mogle ostaviti dojam neopravdanog utjecaja na poslovne odnose ili odluke koje bi se mogle koristiti kao quid pro quo za povlašteni tretman trećih strana.
Sprječavanje pranja novca
Pridržavamo se važećih propisa o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma i ne sudjeluju u financiranju nezakonitih radnji. Poštujemo svoje zakonske obveze za sprječavanje pranja novca. Naši su zaposlenici dužni biti na oprezu u slučaju nepravilnosti pri plaćanju, posebno gotovinskim plaćanjima, ili drugim sumnjivim ponašanjima kupaca i partnera te prijaviti sve sumnjive slučajeve.
Trgovinska ograničenja i bojkoti
Hoval je aktivan na raznim tržištima diljem svijeta i podliježe različitim pravnim sustavima. U skladu s našom poslovnom politikom, predani smo poštivanju svih relevantnih zakona o izvozu i uvozu, uključujući priznate trgovinske sankcije i embargo. Može li se izvoziti proizvod, usluga ili tehnologija jedne zemlje u drugu ovisi o mnogim čimbenicima, uključujući prirodu artikla, zemlju podrijetla, njegovu upotrebu i krajnjeg korisnika. Sankcije i embargo ograničavaju transakcije s određenim zemljama, pojedincima i subjektima te za određene krajnje upotrebe. Stoga poštujemo ova ograničenja i prikupljamo sve potrebne dokumente prije nego što izvršimo transakciju ili izvezemo našu robu.
Sigurnost i zakonska usklađenost naših proizvoda
Razvijamo i proizvodimo sigurne i besprijekorne proizvode te poštujemo zakone i tehničke propise vezane za naše proizvode. Naši proizvodi ne smiju imati nedostatke ili svojstva koja bi na bilo koji način mogla utjecati na zdravlje naših kupaca.
Ponašanje unutar Hovala
Jednak tretman i nediskriminacija
Obiteljski duh koji se temelji na jednakim mogućnostima, uvažavanju i međusobnom povjerenju i poštovanju od velike nam je važnosti. Promičemo jednaka prava i sprječavamo uznemiravanje i diskriminacija u svim područjima. Sve zaposlenike tretiramo jednako i štitimo njihov osobni integritet, privatnost i osobna prava, bez obzira na spol, dob, boju kože, etničko i nacionalno podrijetlo, spolni identitet, ideologiju, invaliditet ili vjeru.
Raznolikost i uključivost
Uvjereni smo da raznolikost naše radne snage predstavlja veliku dodanu vrijednost za Hoval. Unosi nove ideje, različite perspektive i raznolika iskustva u obiteljsku atmosferu koja promiče naše vrijednosti. Pod raznolikošću mislimo na radnu snagu koja obuhvaća niz kultura, generacija, spolova, etničkih pripadnosti, nacionalnosti, sposobnosti, društvenog podrijetla i svih drugih posebnih karakteristika po kojima se ističemo kao pojedinci. Za nas uključivost znači stvaranje radnog okruženja u kojem svatko može aktivno doprinijeti uspjehu poslovanja i u kojem se individualne vještine, iskustva i perspektive svih zaposlenika cijene i poštuju.
Ljudska prava i prava zaposlenika
Zalažemo se za poštivanje međunarodno priznatih ljudskih prava. Odbijamo poslovati s dobavljačima i kupcima koji krše ljudska prava poput trgovine ljudima, fizičkog kažnjavanja, nasilja, diskriminacije ili nezakonitih propisa prekovremenog rada. Nadalje, strogo odbijamo svaki oblik prisilnog ili dječjeg rada i također zahtijevamo da naši dobavljači i kupci čine isto. Priznaje se pravo svih zaposlenika na pravičnu naknadu. I naknada i druge beneficije moraju barem ispunjavati odgovarajuće nacionalne i lokalne zakonske zahtjeve kao i standarde odgovarajućih gospodarskih sektora i regija.
Zdravstvena zaštita i zaštita na radu
Hoval je predan pružanju sigurnog i zdravog radnog okruženja za naše zaposlenike, poslovne partnere i goste širom svijeta. To uključuje poštivanje zakona radu, osiguravanje pravno valjanih ugovora o radu i uvjeta, te odbijanje zlouporabe droga i supstanci. Zaposlenici i poslovni partneri moraju biti upoznati s našim internim smjernicama kako bismo smanjili rizike na radnom mjestu u našim pogonima i u radu s našim klijentima.
Sigurnost i zdravlje naših zaposlenika jednako su važni kao kvaliteta proizvoda i ekonomski uspjeh Hovala. Ova su načela sastavni dio svih operativnih procesa i uzimaju se u obzir od faze planiranja pa nadalje. Svaki zaposlenik pridonosi zaštiti sigurnosti i zdravlja te poštuje odgovarajuće propise. Menadžeri su dužni obučavati i podržati svoje timove u tom pogledu. Isti sigurnosni standardi vrijede i za zaposlenike podizvođača koji rade ime Hovala.
Ponašanje unutar društva
Zaštita okoliša
Odgovornost prema energiji i okolišu u našoj tvrtki ima dugu tradiciju i visok je prioritet u našim razmišljanjima i djelovanju. Unutarnja klima i globalna klima međusobno su povezane. Preuzimamo nastalu odgovornost te razvijamo i proizvodimo rješenja za unutarnju klimu koja štite okoliš zahvaljujući inovativnim tehnologijama. Energija učinkovitost, promicanje obnovljivih izvora energije, smanjenje emisija, trajnost i korištenje ekološki prihvatljivih materijala koji se mogu reciklirati u prvom su planu naših nastojanja.
Nastojimo smanjiti utjecaj naših poslovnih aktivnosti na okoliš kontinuiranim smanjenjem potrošnje energije i sirovina, otpada, potrošnje vode i emisija. Kao odgovorna tvrtka, snažno smo posvećeni ostavljanju netaknute ekološke strukture za buduće generacije. Pridržavamo se primjenjivih zakona i propisa o zaštiti okoliša. Potičemo svoje zaposlenike da postanu svjesni svog osobnog utjecaja na okoliš i da podržavaju odgovarajuće inicijative.
Društvena predanost i donacije
Hoval se vidi kao aktivnog člana društva i uključen je na različite načine. Naše donacije ili drugi oblici društvenog angažmana vrše se isključivo u interesu općeg dobra.
Donacije se moraju davati etički i s integritetom. Nikakvi se financijski prilozi ne daju političkim strankama ili grupama bilo gdje u svijetu. Ni pod kojim okolnostima sredstva se ne koriste za aktivnosti koje krše važeći zakon ili interne propise.
Rukovanje podacima, informacijama, informacijskim sustavima i društvenim medijima
Zaštita podataka
Hoval je predan poduzimanju svih potrebnih mjera kako bi osigurao zaštitu osobnih podataka naših zaposlenika, kupaca i partnera. Povreda zaštite podataka može imati značajne posljedice za Hoval i narušiti njegov ugled, a time i povjerenje u Hoval. Stoga se s osobnim podacima mora postupati izuzetno pažljivo i odgovorno.
Pristup osobnim podacima mogu imati samo ovlaštene osobe. Osobni podaci mogu se prikupljati, obrađivati ili koristiti samo ako za to postoji zakonska osnova ili ako je dotična osoba dala svoj izričit pristanak.
Kako digitalizacija naših proizvoda i usluga napreduje, veliku važnost pridajemo integraciji zaštite podataka i informacijske sigurnosti u fazu dizajna i razvoja naših projekata od samog početka. Ovo slijedi načelo "ugrađene zaštite privatnosti" i osigurava ne samo poštivanje zakonskih zahtjeva, već ii njihovu ugradnju u naše poslovne procese.
Povjerljive informacije / poslovne tajne
Sve informacije koje zaposlenici dobiju u vezi sa
svojim radom uvijek se moraju smatrati internim ili povjerljivima. Ove povjerljive informacije i poslovne tajne vrlo su važne, moraju se štititi i čuvati u svakom trenutku i ne smiju se zlorabiti ili otkrivati za osobnu korist ili na bilo koji drugi način.
Primjenjuje se stroga obveza povjerljivosti. To se posebno odnosi na poslovne i marketinške strategije, tehničku ekspertizu o proizvodima, sustavima i proizvodnim procesima, podatke o kupcima kao i operativne i financijske informacije.
Ovo se ne odnosi na određene informacije koje je objavio sam Hoval ili se mogu vidjeti u javno dostupnim dokumentima ili su potrebne prilikom prodajnih procesa.
Također poštujemo povjerljive informacije i poslovne tajne drugih.
Informacijski sustavi i društveni mediji
Tehnički resursi koje osigurava Hoval, poput IT sustava, računa e-pošte i drugih komunikacijskih medija, namijenjeni su isključivo specifičnom zakonitom i etičkom korištenju i ne smiju se zlorabiti ili koristiti u neetičke svrhe.
Pregledavanje, preuzimanje ili dijeljenje uvredljivog, kriminalnog ili neprimjerenog sadržaja strogo je zabranjeno.
Društveni mediji omogućuju nam brzo, široko i opsežno dijeljenje informacija. Važno je u svakom trenutku biti svjestan utjecaja koji dijeljenje slika i tekstova o Hovalu, radnom mjestu ili kolegama može imati. Neoprezni postovi ili ishitrene objave mogu imati nepredviđene posljedice, uključujući narušavanje ugleda zaposlenika i Hovala. Ovo treba izbjegavati.
Financijski integritet
Pazimo da su poslovne transakcije pažljivo i potpuno dokumentirane, čime jamčimo da su financijski dokumenti i računovodstvene evidencije skladu i sa zakonskim i s Hovalovim računovodstvenim standardima te da istinito opisuju rezultate poslovnih aktivnosti. Nikada ne sudjelujemo u prijevarnim ili drugim nezakonitim aktivnostima.
Zaštita imovine tvrtke
S Hovalovom imovinom i sredstvima postupamo pažljivo i koristimo ih isključivo za tvrtku, a ne za osobne svrhe, osim ako za to ne postojito izričito ovlaštenje. Štitimo imovinu od gubitka, oštećenja, zlouporabe, krađe, prijevare i drugih oblika upletanja Ovo se odnosi i na materijalnu i na nematerijalnu imovinu.
Hovalovo intelektualno vlasništvo za nas je vrijedna imovina i odlučujuća konkurentska prednost, koju dosljedno štitimo od neovlaštenog pristupa trećih strana.
Svoje resurse koristimo ispravno i pažljivo.
Opseg / implementacija
Ovaj Kodeks ponašanja obvezujući je za sve zaposlenike Hovala, uključujući Upravni odbor, Upravu Grupe i sve razine upravljanja, bez obzira na položaj ili mjesto rada. Također se odnosi i na vanjske partnere poput dobavljača, konzultanata, prodajnih partnera i drugih partnera koji rade u naše ime ili u suradnji s nama.
Svaka pojedinačna tvrtka unutar grupe odgovorna je za provedbu kodeksa i osiguravanje da usklađenost sa smjernicama i ugovorima ne dovede do bilo kakve nepovoljne situacije za zaposlenike.
Naši menadžeri imaju posebnu odgovornost da daju primjer u svojim postupcima. Oni su prva točka kontakta za pitanja o razumijevanju propisa i osiguravaju da svi zaposlenici poznaju i razumiju Kodeks ponašanja. U slučaju neprihvatljivog ponašanja poduzimaju odgovarajuće mjere za sprječavanje kršenja kodeksa u svojim područjima odgovornosti.
Svi zaposlenici dužni su pridržavati se ovog kodeksa i osigurati da je njihovo ponašanje u skladu sa zakonom i kodeksom ponašanja, smjernicama i uputama Hovala.
Obavijesti i osoba za kontakt
Molimo sve zaposlenike da prijave svako sumnjivo ponašanje, aktivnosti ili kršenja zakonskih odredbi, zakona ili smjernica. Svako kršenje treba prijaviti izravno na e-mail adresu compliance@hoval.com. To se može učiniti i povjerljivo. Ako adresa e-pošte nije dostupna, moguće je kontaktirati službenika za usklađenost za dotičnu lokaciju putem telefona.
Hoval uvjerava sve zaposlenike da će se s osobom koja daje informacije i izvješće postupati povjerljivo i da će se izvješće pratiti. Neovlaštene treće strane nemaju pristup korištenim kanalima za izvješćivanje. Osoba koja daje podatke dobit će potvrdu primitka nakon 7 radnih dana i, tri mjeseca nakon potvrde primitka izvješća, povratnu informaciju o tome jesu li i, ako je primjenjivo, koje mjere poduzete kao rezultat izvješća.
Kršenja Kodeksa ponašanja neće se tolerirati kako bi se zaštitili Hoval i njegovi zaposlenici. Nepoštivanje može rezultirati disciplinskim mjerama uključujući i prestanak radnog odnosa, kao i građanski i kazneni postupak.
Želimo zahvaliti vama, našim zaposlenicima, na vašoj vrijednoj podršci i za poštivanje ovog Kodeksa ponašanja na dnevnoj bazi.